Supertech M-10 MX helm

Geplaatst door Martine 02-02-2021 0 Reactie(s) Producten,


Alpinestars Supertech M-10 Crosshelm


 


De geheel nieuwe Supertech M10-helm is het resultaat van meer dan vijf jaar intensief onderzoek, ontwikkeling en testen. Gebaseerd op de vijf decennia van ontwikkeling van Alpinestars op het gebied van bescherming, hebben we elk mogelijk aspect onder de loep genomen om een ​​helm te ontwikkelen die veiliger en bedachtzamer is dan wat dan ook.

 

 



CARBON SHELL CONSTRUCTIE
MEERLAAGSE COMPOSIET VERSPREIDINGEN
ENERGIE IN IMPACT

3K koolstofvezel buitenlaag met hoge dichtheid die de sterkte en efficiëntie van energiedissipatie over de schaal verbetert. UD-koolstofcomposietlaag die een aanzienlijk grotere radiale sterkte rond de schaal geeft, waardoor compressie wordt voorkomen, maar een gecontroleerde afbuiging mogelijk is om de overgedragen impactenergie te verminderen. Aramidevezellaag die kritische penetratiebescherming biedt.

Deze drielaagse composietcombinatie krijgt nog betere prestaties met een epoxyharsbinding die de best mogelijke sterkte en energiebeheer biedt.

De combinatie van materiaallagen geeft een verbeterde energiehuishouding: beperkte doorbuiging van de buitenschaal waardoor de energie zich verspreidt tegen en beter wordt geabsorbeerd door de EPS-voering.

Het resultaat van het unieke shell-lay-up-proces dat in de M10-constructie wordt gebruikt, resulteert in een extreem effectieve bescherming tegen stoten. Met een volledig uitgeruste helmtestfaciliteit, binnen het Alpinestars Racing Development Center, heeft een uitgebreid impactonderzoeksprogramma ertoe geleid dat de Supertech lineaire en schuine impactprestaties terugkeert, die de huidige standaardlimieten van de helmregelgeving aanzienlijk verbeteren. Voor directe, lineaire impact met een gemiddelde grootte van 41% en voor rotatieversnelling, schuine impactprestaties met een gemiddelde van 48%.


 





 

VIER DICHTHEID EPS LINER
DE JUISTE DICHTHEID OP HET JUISTE GEBIED



Gevormd met een EPS-polymeer met meerdere densiteiten, geeft de energie-absorberende laag een binnenhelmprofiel dat impactkrachten absorbeert die op het punt van een impact over de buitenschaal worden verspreid en een vorm biedt die een nauwe en comfortabele pasvorm biedt.

De energieabsorptieprestaties van de M10 zijn aanzienlijk verbeterd door een constructie met vier secties die het mogelijk maakt om specifieke dichtheden van polymeer voor te bereiden voor verschillende zones rond de helmvoering. Niet alleen zijn de energieprestaties verbeterd, maar ook de pasvorm en het comfort.

 



 

ELKE HOOFDGROOTTE HEEFT EEN TOEGEWIJD
SCHAAL- EN EPS-AFMETING



De Supertech-schaalconstructie is geoptimaliseerd om de beste pasvorm te bieden in het bereik van vier maatopties. Schaalmaten zijn vervaardigd in small, medium, large en extra large om ervoor te zorgen dat rijders de juiste pasvorm hebben, wat niet alleen het comfort verbetert, maar vooral de effectiviteit van de helm bij een botsing.

De Supertech M10 voeringconstructie combineert met de schaal om een ​​zeer efficiënt impactenergiebeheer te bieden.
 

 


A-HEAD FITMENT SYSTEEM
GEPATENTEERD SYSTEEM BIEDT ULTIEME INSTELBAARHEID


De Supertech M-10 bevat een gepatenteerd systeem waarmee de helm precies kan worden afgesteld op de voorkeur van de berijder voor de hoogte en hoek waaronder de helm op het hoofd zit. Deze unieke technologie zorgt voor een ultra-specifieke set-up die kan worden aangepast aan het type rijden en de voorkeur van de rijder.

Met een micro-verstelbare pad die is verbonden met de binnenschaal van de helm, is het mogelijk om de helmpasvorm te verhogen of te verlagen en ook om de helm naar voren of naar achteren te kantelen.


LICHTGEWICHT CONSTRUCTIE
MIDDELGROOT GEWICHT BIJ 1260G (ECE) 137OG (DOT)
 

Gewicht is zowel een factor in rijprestaties als veiligheid in een helm en om ervoor te zorgen dat de M-10 de ultieme prestatieverbetering op het gebied van gewichtsbesparing biedt, is de voorbereiding en constructie van de helm grondig geanalyseerd op gewicht, sterkte en energie-absorptie-eigenschappen analyse van alle componenten die worden gebruikt in de Supertech-afwerking.

Gewicht van M-10 is 1260 g voor maat Medium (ECE) Voor DOT: 1370 g voor maat Medium


 



GEPATENTEERD VISOR RELEASE-SYSTEEM
STAAT VIZIER TOE IN EEN CRASH MET DE
CORRECTE VOORAF BEPAALDE HOEVEELHEID
ONGEACHT DE IMPACT


Alpinestars heeft een uniek vizierontgrendelingssysteem ontwikkeld dat, terwijl het ervoor zorgt dat de bevestiging stevig op zijn plaats wordt gehouden voor rijden over het meest extreme terrein en alle baanomstandigheden, precies het juiste weerstandsniveau biedt om ervoor te zorgen dat het vizier loskomt van de helmschaal als dat het geval is. onderworpen aan een aanzienlijke impact - ongeacht de hoek.

Het M10-vizierontgrendelingsmechanisme is ontworpen om de inherente zwakheden van andere soorten verankeringssystemen te vermijden. Het handhaven van de integriteit van de schaal is van vitaal belang voor de veiligheid en met de mogelijkheid dat krachten in meerdere richtingen op het vizier kunnen worden uitgeoefend, vermindert scheiding op het kritieke punt van belasting mogelijk schadelijke hefboomwerking en rotatieversnellingen die letsel aan de nek en wervelkolom van de rijder verwijzen.


 


 

 

ULTRA-GEVENTILEERD ONTWERP
VIZIER LEIDT LUCHT IN POORTEN VOOR EXTRA ADEMEND
 

Heatmapping-tests hebben geresulteerd in speciaal ontworpen kanalen die een positieve stroom in de helm over en rond het hoofd van de rijder produceren, waardoor het comfort tijdens het rijden wordt verbeterd en de hittestress op de set onder extreme omstandigheden wordt verminderd.

Het vizierontwerp van de M10 is ook een integraal onderdeel van het ventilatiesysteem, aangezien het geprofileerd is om de luchtstroom te richten, als een kanaal om zich te concentreren en de stroom in de schaal te verzachten. Het Supertech-voeringontwerp is gevormd om de luchtstroom rond het hoofd van de rijder te optimaliseren voordat het uit de M10 wordt afgezogen via uitlaatopeningen aan de achterkant om ervoor te zorgen dat tijdens het rijden positieve druk wordt gehandhaafd met een constante luchtstroom.







MULTI-DIRECTIONEEL IMPACT PROTECTION SYSTEM®
EXCLUSIEF MULTI-PIECE MIPS®-SYSTEEM VERMINDERT DE ROTATIE-IMPACTKRACHTEN

 


Een 'slip'-laag met lage wrijving is opgenomen in de Supertech-helm, tussen de comfortvullingslaag en de energieabsorptieschaal van polymeer met meerdere densiteiten. Wanneer energie op de helm wordt uitgeoefend, waardoor een rotatiekracht wordt veroorzaakt, zorgt de MIPS-laag ervoor dat de binnenste absorptielaag beweegt om de energie te dempen en opnieuw te richten voordat de hersenen aanzienlijke versnellingsbelasting veroorzaken. Dit verzacht de oorzaken van hersenletsel, zoals hersenschudding.








ERS EMERGENCY SYSTEEM
VEILIG EN GEMAKKELIJK VERWIJDEREN WANGKUSSENS TERWIJL DE HELM NOG STEEDS OP ZIT 
 


De zijwangvulling van de Supertech kan efficiënt en veilig worden verwijderd, terwijl de helm nog op het hoofd van de berijder zit, zodat deze gemakkelijk kan worden verwijderd door ondersteuning langs de baan en medisch personeel.











HYDRATATIE-COMPATIBILITEITONTWORPEN KANALEN IN VOERING VOOR BUIS

 

Het ontwerp van de Supertech-helmvoering omvat kanalen waardoor aan weerszijden van de schaal een buis kan worden opgenomen. Dit is een functie die uitgebreid is getest door Alpinestars rally-raid- en enduro-rijders, waardoor een gemakkelijke montage en aansluiting op een drinksysteem mogelijk is.









 


 

EJECT® COMPATIBEL
HELM GEMAKKELIJK VERWIJDERD IN EEN NOODGEVAL


De Supertech is ook zo ontworpen dat een helmuitwerpsysteem in de binnenste kroon van de schaal kan worden gemonteerd.


 




COOL-MAX COMFORT LINER
ANTI-MICROBIËLE LINER IS VERWIJDERBAAR EN WASBAAR


De uitneembare voeringhoes is wasbaar en heeft een cool-max stoffen binnenkant en antibacterieel talentgaren voor
langdurige frisheid en sneldrogende prestaties tussen de ritten door.
Helm is voorzien van wasbare oppervlakken met 
TPE-coating om het
onderhoud te verbeteren en de duurzaamheid te vergroten

 

 


 



26 MM BREDE KINBAND
GROTER DAN CERTIFICERINGSVEREISTEN - VOOR VEILIGHEID & COMFORT


Breder dan certificeringsvereiste: 26 mm voor comfort en geproduceerd met een geweven polygaren om een ​​zacht ‘hand’ gevoel te geven en stevig te verbinden met een dubbele D-ring.
 

ACCESSOIRES INBEGREPEN RESERVEVIZIER EN HELMTAS

 




 

In overeenstemming met zowel DOT-certificering als ECE-homologatie, is de

M10 gecertificeerd voor gebruik wereldwijd. De DOT 218-norm schrijft specifieke bescherming tegen penetratie door schokken voor over de kruin van het helmgebied en daarom zal de Supertech M10 voor de Amerikaanse en Canadese markten een technologie bevatten die de minimale veiligheidseisen aanzienlijk overtrof.






 

Tags: s-m10