• Advies in de winkel
  • Grote eigen voorraad
  • De beste a-merken op MX-gebied
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!

Beta

BETA ENDURO RR MY23

Om dat beroemde nummer uit de jaren negentig te citeren: niets vat de nieuwste toevoeging aan de Beta-familie beter samen dan de woorden "just the best, better than the rest...". Terwijl de wereld de waarden van essentiële functionaliteit herontdekt, blijft Betamotor een golf van indrukwekkende autosportoverwinningen behalen en begon de 2022-editie van het Enduro Wereldkampioenschap als de zittende kampioen. Het is in deze context dat de uit Rignano sull'Arno gebaseerde constructeur de nieuwe MY23 RR presenteert, een fiets die veel van de kenmerken heeft die zijn voorganger vorig seizoen zo onverslaanbaar maakten, maar die is herzien met enkele belangrijke nieuwe kenmerken die in de volledige reeks, plus andere upgrades die specifiek zijn voor bepaalde motorafmetingen, om de onaantastbare suprematie van de RR-familie als geheel te behouden.

Lees meer
Weergegeven:
Sorteren op:


De nieuwe Beta RR MY23 Modellen

Om dat beroemde nummer uit de jaren negentig te citeren: niets vat de nieuwste toevoeging aan de Beta-familie beter samen dan de woorden "gewoon de beste, beter dan de rest...". Terwijl de wereld de waarden van essentiële functionaliteit herontdekt, blijft Betamotor een golf van indrukwekkende autosportoverwinningen behalen en begon de 2022-editie van het Enduro Wereldkampioenschap als de zittende kampioen. Het is in deze context dat de uit Rignano sull'Arno gebaseerde constructeur de nieuwe MY23 RR presenteert, een fiets die veel van de kenmerken heeft die zijn voorganger vorig seizoen zo onverslaanbaar maakten, maar die is herzien met een aantal belangrijke nieuwe functies geïntroduceerd in het hele assortiment, plus andere upgrades die specifiek zijn voor bepaalde motorgroottes, om de onaantastbare suprematie van de RR-familie als geheel te behouden.  

Beta werkte nauw samen met de Enduro-kampioenen Brad Freeman en Steve Holcombe om een ​​reeks nieuwe oplossingen te ontwikkelen met betrekking tot zowel de aandrijflijn als het frame/ophanging voor de modeljaar 2023 RR 2 Str en 4 Str, om de reeds veelgeprezen kenmerken van de vorige generatie. Zoals altijd is de leidende filosofie van de ingenieurs van Rignano sull'Arno geweest om niet alleen de prestaties van de fietsen van het merk te verbeteren, maar ook om deze prestaties nog toegankelijker te maken. Dus in plaats van grote veranderingen heeft dit modeljaar een reeks upgrades gekregen die bedoeld zijn om alle uitstekende kwaliteiten van elk individueel model te consolideren. Het plaatje wordt compleet gemaakt door een nieuw geheel rood kleurenschema en nieuwe kunststoffen met een meer lineair, essentieel en strakker ontwerp dan voorheen, waardoor de RR een nog minimalistische look krijgt. Sommigen zeggen "less is more": Beta gelooft dat alleen het allerbeste goed genoeg is en maakt fietsen zonder franje, met alleen wat je echt nodig hebt, of je nu racet of een zondagse rit maakt met je vrienden.

Zoals altijd bestaat het assortiment uit 8 verschillende modellen, elk met zijn eigen persoonlijkheid, om tegemoet te komen aan de behoeften van een zeer divers spectrum van rijders. Er is de perfecte RR voor elke rijder, maar wat elk model gemeen heeft, is het vermogen om de gebruiker vertrouwen te geven en een echt lonende rijervaring te bieden. De belangrijkste kenmerken van elk model zijn als volgt: 

Eigenschappen van de RR modellen

 

 

2-TAKT

 

 

125cc

200cc

250cc

300cc

De kleinste motor in het Beta-assortiment, het is de lichtste en

gemakkelijkst te hanteren. In

pure racestijl, het is geschikt voor beide

jonge renners die van de lagere komen

categorieën en meer ervaren rijders die op zoek zijn naar een leuke motor.

Het chassis en de motor zijn afgeleid van zijn kleinere zusje, wat zorgt voor een extreem

bevatte gewicht en uitstekende handling, maar met beslist

meer koppel en vermogen. Olie

injectie en een elektrische starter maken dit een complete motor, perfect voor enduro-enthousiastelingen.

Ideaal voor wie op zoek is naar een zachtere 2-takt

fiets met iets minder vermogen en koppel

dan topmodellen om een uitstekende handling te garanderen.

Gemaakt voor degenen die een grote motor waarderen met

aanzienlijk koppel bij elke snelheid.

Geschikt voor degenen die een voorkeur hebben voor lange versnellingen.

 

 

4-TAKT

 

350cc

390cc

430cc

480cc

Dit is de gemakkelijkst te hanteren fiets in de 4-takt modellenreeks; het geeft de voorkeur aan rijden met een hoog toerental, maar behoudt een zeer lineair uitgangsvermogen.

Met een ideale verhouding tussen handling en vermogen, is zijn

winnende eigenschap ligt in zijn uitstekende tractie.

Een krachtige motor die op zijn best is wanneer de rijder gebruik maakt van de lange versnellingen en het aanzienlijke koppel.

Deze motor komt het best tot uiting in grote open ruimtes.

De kenmerken zijn vergelijkbaar met het 430-model

maar met nog meer koppel en vermogen,

geschikt voor meer ervaren en fysiek fitte rijders.

 

De updates die zijn geïntroduceerd voor de MY 2023 RR-reeks worden hieronder samengevat:

Voor alle modellen:

       Veringen: Beta stopt nooit met het slijpen van het frame en de ophangingen van zijn fietsen. In de zoektocht naar een nog scherpere, zuiverdere feedback van de rijder, hebben de ingenieurs van Betamotor de binnenkant van de voorvork herzien - een ZF-component, net als bij de vorige generatie - van het 2023-modeljaar van de RR-familie. Eerst en vooral is de geometrie van de oliekanalen rond de vorkzuiger aangepast om elk smooreffect volledig te elimineren en een onberispelijk soepele demperwerking gedurende de hele reis te garanderen. Door vrijer stromende olieretourkanalen te creëren, opent deze verbetering nog meer mogelijkheden voor het instellen van de vork, omdat het elimineren van alle structurele belemmeringen voor de oliestroom betekent dat zelfs de kleinste verandering in de instelling een waarneembaar resultaat oplevert. Dit resulteert in een verbeterd rijcomfort en in een effectievere vorkondersteuning tijdens de eerste excursie van de demper. Daarom blijft de fiets zelfs in ruige terreinomstandigheden gecomponeerd en bestuurbaar.

       Radiatorkappen op de Tank: een van de veranderingen ten opzichte van de vorige generatie met een impact op zowel stijl als functie, is de herziene vorm van de nieuwe radiatoromhulsels op het RR-gamma. De nieuwe kappen zijn smaller dan voorheen om de rijder meer bewegingsvrijheid te geven, vooral in bochten in motorcrossstijl met de motor scherp in de bocht en met het binnenbeen naar voren gestrekt. De shrouds zijn ergonomischer gevormd dan voorheen en laten de rijder een strakkere positie op het zadel innemen met de fiets stevig tussen de benen geklemd voor een nog betere feedback van de rijder. De slankere nieuwe kappen dragen ook bij aan de herziene, eenvoudige en essentiële nieuwe look van de fiets.

       Graphics: alle modellen hebben nu een nieuw geheel rood kleurenschema. De stijl van de graphics is minimalistischer dan voorheen, met gedurfde, duidelijk gedefinieerde vormen en zuiverdere, modernere lijnen die de gespierde vorm van de fiets benadrukken en de nieuwe kappen naadloos verbinden met de andere componenten.

Naast de upgrades die in de hele familie zijn geïntroduceerd, is er een aantal verbeteringen die specifiek zijn voor bepaalde 2-takt- en 4-taktmodellen, die de prestaties naar nog grotere hoogten tillen.

 

In detail:

RR 125 2 Takt

       Vliegwiel en krukas: de 125 tweetaktmotor heeft een lichter vliegwiel en een krukas met een kleinere diameter dan zijn voorganger. Beide componenten zijn geïntroduceerd om de traagheid van het inwendige van de motor te verminderen. In termen van prestaties vertaalt dit zich in een snellere gasrespons, omdat de componenten van de motor sneller kunnen draaien en de rijder volledig gebruik kan maken van al het beschikbare vermogen, ondanks dat dit model minder pk's van de tap heeft dan zijn grotere broers en zussen.

       Carter: de krukas met kleinere diameter neemt minder ruimte in beslag in het carter. De ingenieurs van Betamotor hebben het carter opnieuw ontworpen om te compenseren voor de ruimte die vrijkomt door de kleinere krukas, waardoor het binnenvolume van het onderdeel zelf is geoptimaliseerd om de lucht/brandstofmengselstroom te garanderen die nodig is om de prestaties van de nieuwe componenten te maximaliseren.

       Vermogensklep: de vermogensklep is opnieuw gekalibreerd om de explosievere prestaties van de nieuwe motor effectief te beheren.

 

Voor het modeljaar 2023 heeft de RR 125 2-takt de meest ingrijpende en ingrijpende wijzigingen van het hele 2-takt-gamma ondergaan. De upgrades van de kleine 1/8 liter motor hebben die extra sprankeling toegevoegd waar jongere rijders naar op zoek zijn wanneer ze elk grammetje prestatie uit hun fietsen persen. Deze reeks upgrades die zijn gericht op het verbeteren van de prestaties van de motor en het verminderen van de inertie van de motor, heeft de RR 125, die al een wendbare, reactieve machine was, nog sneller en responsiever dan ooit gemaakt en in staat om zijn mannetje te staan in dezelfde ruige omstandigheden. terreinomstandigheden gedomineerd door zijn grotere broers en zussen.

RR 4 Takt

       Tractiecontrole: De belangrijkste nieuwigheid in het 4 Str-gamma is de introductie van tractiecontrole, die vorig jaar zijn debuut maakte in het Racing-gamma. Om de prestaties van zijn modellen steeds toegankelijker te maken voor de rijder in elke situatie, beschikken alle 4-takt Beta Enduro-modellen nu over tractiecontrole. De tractiecontrolefunctie op RR-modellen kan door de berijder worden geselecteerd met een knop op de gebruikelijke positie tussen de stuurbuis en de brandstoftank. De rijder kan de tractiecontrole op elk moment en in een van de beschikbare motorkaarten uitschakelen, terwijl de functie zelf voor elk van de twee kaarten anders is gekalibreerd, waardoor de rijder kan kiezen uit 4 verschillende elektronische bedieningsconfiguraties.

       Uitlaatkop: alle 4-taktmodellen hebben een nieuwe uitlaatspruitstuk met een langere kanaalgeometrie dan bij de vorige generatie, waardoor de motorrespons bij lage motortoerentallen wordt verbeterd en het koppel bij middelhoge motortoerentallen wordt verhoogd. Het resultaat is een meer handelbare vermogensafgifte over het hele toerenbereik, waardoor de rijder gemakkelijker uit de problemen kan komen of ervoor kan kiezen om een hogere versnelling te gebruiken dan normaal, voor een meer ontspannen rijervaring.

       Motor Mappingen: tegenwoordig worden zelfs enduro-fietsen - die er eenvoudig uitzien - geleverd met geavanceerde elektronica. Om optimaal te profiteren van het verhoogde koppel bij lage tot gemiddelde motortoerentallen dat beschikbaar wordt gesteld door de nieuwe uitlaatkop, zijn 4-taktmodellen nu voorzien van speciale nieuwe motormanagementkaarten die de vermogenscurve gelijkmatiger over het gehele bruikbare bereik van de motor spreiden, waardoor de prestaties van zelfs de grootste verplaatsing Beta-fietsen volledig toegankelijk.