• Advies in de winkel
  • Grote eigen voorraad
  • De beste a-merken op MX-gebied
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!

Alpinestars | Crosshelm Supertech S-M10 Flood Rood / Oranje

  • € 779,95
  • Model: 8300923-3003
  • Beschikbaarheid: Niet op voorraad

Beschikbare opties:

Aantal
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!
  • 14 dagen bedenktijd
  • Klanten geven ons een 4,8/5
  • Alpinestars | Crosshelm Supertech S-M10 FLOOD

    ECE 22.06

    Het doel van de Alpinestars Supertech familie van helmen was om de meest geavanceerde, beschermende en prestatieverbeterende helmen mogelijk te maken voor rijders over de hele wereld. Met de S-M10 heeft het Helmet Development team van Alpinestars de helm ontworpen om de perfecte mix van uitstekende ventilatie en onovertroffen comfort te bieden, om zo een helm met het lichtst mogelijke gewicht te creëren, en dat alles zonder compromissen te sluiten op andere vlakken.


    Het ontwerp van de S-M10 biedt een glad, aantrekkelijk, aerodynamisch profiel dat gestroomlijnd is en vrij van externe kanalen en kenmerken die bij een botsing als belastingspunt zouden kunnen fungeren of de algehele integriteit van de helmconstructie in gevaar zouden kunnen brengen. De kromming van het oppervlak zorgt voor minder wrijving bij een botsing, waardoor afbuiging en de meest efficiënte overdracht van energie mogelijk zijn om het hoofd van de rijder te beschermen tegen directe kracht op de schedel en de nek en wervelkolom.

    De Supertech M10 shell is geprofileerd met prestaties als prioriteit en met een ontwerpstijl die het profiel van de helm en het gebeeldhouwde oppervlak identificeert als uniek ‘Alpinestars’.

    Een ander belangrijk kenmerk is de M10 shell-maatoplossing; elke helmmaat heeft zijn eigen geschikte schaalmaat om de meest anatomische oplossing te bieden voor de grote verscheidenheid aan fitbehoeften wereldwijd.

    KENMERKEN
    • Carbon schaalconstructie maakt gebruik van een zeer geavanceerde giettechnologie met een multi-composiet combinatie:
    • 3K, carbon buitenlaag met hoge dichtheid die de sterkte en efficiëntie van energiedissipatie over de schaal verbetert.
    • UD-koolstofcomposietlaag die een aanzienlijk grotere radiale sterkte rond de schaal geeft, waardoor compressie wordt voorkomen, maar gecontroleerde afbuiging mogelijk wordt gemaakt voor het verminderen van overgedragen impactenergie.
    • Aramide vezellaag die kritische bescherming tegen penetratie biedt.
    • Deze drielaagse composietcombinatie krijgt nog betere prestaties met een epoxyharsbinding die de best mogelijke sterkte en energiebeheer biedt.
    • De combinatie van materiaallagen geeft verbeterd energiebeheer: beperkte buiging van de buitenschaal waardoor de energie breder wordt en beter wordt opgenomen door de EPS-voering.
    • Het resultaat van het unieke shell lay-up proces dat wordt gebruikt in de M10-constructie resulteert in een uiterst effectieve schokbescherming.
    • Met een volledig uitgeruste testfaciliteit voor helmen, binnen Alpinestars Racing Development Center, heeft een uitvoerig onderzoek naar impactonderzoek geleid tot de terugkeer van de Supertech lineaire en schuine impactprestaties die de huidige standaardlimieten voor helmregelingen ver verbeteren.
    • Voor directe, lineaire impact met een gemiddelde grootte van 41% en voor rotatieversnelling, schuine, impactprestaties met een gemiddelde van 48%.

    • M10 in vier anatomische schaalmaten.

    • De Supertech M10 shell-constructie is geoptimaliseerd om de beste pasvorm te bieden in het bereik van vier opties voor grootte.
    Shell-maten worden vervaardigd in klein, medium, groot en extra groot om ervoor te zorgen dat renners de juiste pasvorm hebben die niet alleen het comfort verbetert, maar vooral de effectiviteit van de helm bij een impact.
    • De Supertech M10 voeringconstructie combineert met de schaal om een ​​zeer efficiënt beheer van impactenergie te bieden.
    • Gevormd met een multi-dichtheid EPS-polymeer, geeft de energieabsorberende laag een binnenhelmprofiel dat schokkrachten absorbeert die over de buitenschaal worden gedissipeerd op het punt van een botsing en zorgt voor een vorm met een nauwe en comfortabele pasvorm.
    • De energie-absorptieprestaties van de M10 zijn aanzienlijk verbeterd door een constructie met vier secties waarmee specifieke dichtheden van polymeer kunnen worden voorbereid voor verschillende zones rond de helmvoering.

    Niet alleen is de energieprestatie verbeterd, maar ook pasvorm en comfort.



    A-HOOFD AANPASSINGSSYSTEEM

    • Gepatenteerd A-Head systeem voor aanpassing van hoogte en hoek.
    • De Supertech M10 is voorzien van een gepatenteerd systeem waarmee de helm exact kan worden afgestemd op de voorkeur van de bestuurder voor de hoogte en hoek waarmee de helm op het hoofd zit.
    • Deze unieke technologie zorgt voor een ultra-specifieke opstelling die kan worden aangepast aan het type rijden en de voorkeur van de rijder.
    • Met een micro-verstelbaar kussen dat is verbonden met de binnenschaal van de helm, is het mogelijk om de helm te verhogen of te verlagen en ook om de helm naar voren of naar achteren te kantelen.
    • Uniek, gepatenteerd viziervrijgavesysteem is een ander belangrijk kenmerk dat is opgenomen in het ontwerp van de Supertech M10.
    • Viziervrijgave is een belangrijk onderdeel van de algehele beschermingsprestaties in de helm en heeft een grote invloed op het onderscheidende, vlakke ontwerp van het buitenschilprofiel.
    • Alpinestars heeft een uniek vizierontgrendelingssysteem ontwikkeld dat, terwijl de bevestiging veilig op zijn plaats wordt gehouden voor het rijden over het meest extreme terrein en eventuele baanomstandigheden, precies het juiste weerstandsniveau biedt om ervoor te zorgen dat het vizier loskomt van de helmschaal als het wordt blootgesteld aan een aanzienlijke impact, ongeacht de hoek.
    • Het M10-vizierafgiftemechanisme is ontworpen om de inherente zwakke punten in andere soorten verankeringssystemen te voorkomen.
    • Het behouden van de integriteit van de schaal is van vitaal belang voor de veiligheid en met de mogelijkheid dat multidirectionele krachten op het vizier van invloed zijn, vermindert scheiding op het kritieke punt van belasting mogelijk schadelijke hefboomwerking en rotatiesnelheden die verwonding veroorzaken aan de nek en rug van de bestuurder.
    • Samen met de ERS-paddingverwijdering, maakt ‘Eject’ het mogelijk om de helm in noodgevallen te verwijderen, zonder de rug van de bestuurder te belasten.


    VEILIGHEID


    • Conform zowel DOT-certificering als ECE-homologatie, is de M10 gecertificeerd voor wereldwijd gebruik.
    • De DOT 218-norm schrijft specifieke impactpenetratiebescherming voor over de kruin van het helmgebied en daarom zal de Supertech M10 voor de Amerikaanse en Canadese markt voorzien zijn van technologie die de minimale veiligheidseisen aanzienlijk overschrijdt.
    • Sleutelbeenbescherming is een belangrijk ontwerpkenmerk van het Supertech helmschaalbasisprofiel.
    • De basis van de M10 is gebeeldhouwd om een ​​reliëfgedeelte te geven, waarbij het onderste profiel wordt verhoogd om het sleutelbeen (sleutelbeen) vrij te maken.
    • Ook opgenomen in het gebied van het basiskussen, waar het over het sleutelbeen van de berijder zit, is een energieabsorberend kussen; een flexibelere rubberen sectie die doorbuiging mogelijk maakt wanneer het contact maakt met het sleutelbeen.
    • De Supertech M10 kinbeugel is gemaakt van polypropyleen dat, door een zekere zijdelingse afbuiging mogelijk te maken, de impactbescherming van de sleutelbeenderen verder verbetert.
    • Beschermingsmechanismen na een aanrijding zijn ook een belangrijk kenmerk van het Supertech-ontwerp, dat snelle en veilige interventie mogelijk maakt als de berijder een grote impact heeft geleden.
    • Multi-directional Impact Protection System: MIPS.
    • MIPS is geïntegreerd in de Supertech M-10 om de energie van rotatiebewegingen die de helm beïnvloeden te verminderen, waardoor schadelijke gyratiekracht naar de hersenen wordt overgebracht.
    • Een 'slip'-laag met lage wrijving is opgenomen in de Supertech M10-helm, tussen de comfortvullinglaag en de multi-density polymeer energie-absorberende schaal.
    • Wanneer energie op de helm wordt gestoten, waardoor een rotatiekracht wordt veroorzaakt, zorgt de MIPS-laag ervoor dat de binnenste absorptielaag beweegt om de energie te dempen en opnieuw te sturen voordat er aanzienlijke acceleratiestress naar de hersenen wordt veroorzaakt.

    Dit verzacht de oorzaken van hersenletsel, zoals hersenschudding.
    • Emergency Release System (ERS).
    • De zijwangbekleding van de Supertech kan efficiënt en veilig worden verwijderd, terwijl de helm nog op het hoofd van de berijder zit, zodat hij gemakkelijk kan worden verwijderd door ondersteuning langs de baan en medisch personeel.
    • De Supertech M10is ook ontworpen om het mogelijk te maken een helm ‘Eject’ inflatiesysteem in de binnenkroon van de schaal te monteren.
  • Specificaties
    Kleuren Rood
  • Geef beoordeling

    Note: HTML-code wordt niet vertaald!
        Slecht           Goed