• Advies in de winkel
  • Grote eigen voorraad
  • De beste a-merken op MX-gebied
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!

SEM Motobike | Dahu S2

  • € 11.680,00
  •   of € 187 p/m
  • Model: SEM Motobike Dahu S2
  • Beschikbaarheid: Op voorraad
Aantal
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!
  • 14 dagen bedenktijd
  • Klanten geven ons een 4,8/5
  • SEM Motobike Dahu S2

    De SEM Motobike is een opmerkelijke elektrische fiets die zich onderscheidt door zijn innovatieve ontwerp en geavanceerde functies. Deze fiets is niet zomaar een traditioneel e-bike; integendeel, het is een uitdagende en geavanceerde machine die grenzen verlegt. Met een dual transmission system, carbon covers, en de mogelijkheid om vooruit te gaan zonder te trappen, biedt de SEM Motobike een unieke rijervaring. Klaar om de normen uit te dagen, biedt deze fiets niet alleen mobiliteit maar ook een opwindende reis voor avontuurlijke fietsers die iets meer willen dan het gewone.

    Frame:
    Het frame, volledig ontworpen en vervaardigd door ons, heeft een origineel ontwerp dat verschilt van de klassieke e-bikes op de markt en doet denken aan de vorm van een motorfiets. Het zwaartepunt is zo laag mogelijk gehouden om unieke handlingsmogelijkheden te waarborgen. Een kenmerkend element in al onze modellen is de centrale positie van de motor, die een structurele functie heeft doordat de vooras en de achterzwenkarm erdoor worden verbonden. Dit vermindert aanzienlijk het gewicht van het voertuig, biedt uitstekende stijfheid, optimaliseert gewichtsverdeling en zorgt voor stabiliteit en eenvoudige bediening om elk obstakel, zowel bergop als bergaf, aan te kunnen. Nieuw is de constructie: het is ontworpen en ontwikkeld alsof het een zelfdragend frame is, een techniek die wordt gebruikt in de auto-industrie. Het gebruikte materiaal is aluminium, met onderdelen gestanst met behulp van koudvervormingstechnologie en CNC-bewerkte onderdelen. Een andere innovatie is de achterzwenkarm: zoals bij motorfietsen is de vering progressief. Dit zorgt voor zachte schokabsorptie bij lage snelheden en voor kleine obstakels, en wordt sterker naarmate de snelheid toeneemt. Dahu S2 is uitgerust met een Ride Formula dubbele kroonvork en heeft 200 mm veerweg voor zowel voor- als achterwiel, waardoor elk obstakel kan worden overwonnen. De remmen worden geleverd door 203 mm schijfremmen op beide wielen, met een 29-inch voorwiel en een 27,5-inch achterwiel.

    Motor:

    Dahu is uitgerust met een SEM borstelloze motor, met een piekvermogen van 4.000W. De zelfdragende middenmotor is verbeterd in zijn constructie en formele indeling, met carterdelen machinaal bewerkt uit massief materiaal, om het gewicht te verminderen en de stijfheid te verhogen. Hierdoor biedt het vanaf het begin het stabiele gevoel van een motorfiets, maar met verminderd gewicht en het rijgedrag van een fiets. Bovendien zijn nieuwe schuine tandwielen, specifiek ontworpen en gemerkt door SEM, ontwikkeld en geïmplementeerd om het geluid te verminderen. Onze MotoBike is uitgerust met een nieuwe besturingseenheid, volledig ontwikkeld door SEM, waardoor dit voertuig een kruispunt wordt tussen een fiets en een motorfiets. De impulsen die worden doorgegeven door de koppelsensor, het gaspedaal en de snelheidssensor worden door de ECU omgezet om nauwkeurig te reageren op elke mechanische versnellingswissel, en de geleverde kracht komt altijd goed tot uiting tijdens het rijden. Dankzij zijn negen instellingen (PAS) biedt het nieuwste SEM-model topcomfort en prestaties met slechts een paar klikken. De "0 - UIT" PAS maakt van de Motobike een fiets. Bij het invoeren van de eerste PAS verandert DAHU in een e-bike, via een trapondersteuningssysteem over de volgende 5 instellingen. Vanaf PAS 4 heb je de mogelijkheid om zowel de gashendel als het trapondersteuningssysteem samen te gebruiken. Met de laatste drie PAS wordt het trapondersteuningssysteem overruled en verandert DAHU in een echte motorfiets.

    Display:
    Een opvallend kenmerk van DAHU is het nieuwe display. Om de ontwikkeling van de nieuwe besturingseenheid aan te vullen, is een herzien grafisch gebruikersinterface geïntroduceerd. Het kleuren-LCD-scherm, met een afmeting van 72,5 x 54,75 mm, bevat alle informatie die nodig is voor het rijden op onze Motobike. Het display toont het percentage resterende batterijlading, huidige snelheid, tripafstand, totale afstand en het type gebruikte PAS. De nieuwe besturingseenheid biedt de mogelijkheid om te kiezen uit 9 verschillende PAS-instellingen, naast de functie "0 - UIT". Op het scherm wordt de gebruikte PAS zowel benadrukt door een genummerde tekst als een lichtbalk met een kleurenschaal. Dit maakt directe waarneming van het type ingevoerde PAS mogelijk. De curvegrafiek rond de snelheidsmeter geeft het directe vermogensniveau aan. Het nieuwe display wordt standaard geleverd met de op maat gemaakte beschermhoes, een noodzakelijke maatregel gezien onze Motobike een krachtig elektrisch voertuig is dat geschikt is voor wedstrijden en off-road gebruik. Daarom is elk detail ontworpen om schade of breuk te voorkomen.

    Batterij:
    Dit element is ook exclusief ontworpen en geproduceerd voor SEM, waarvan de vorm perfect aansluit op het frame en helpt om het zwaartepunt laag te houden. We hebben verschillende tests uitgevoerd om het beste compromis te vinden tussen gewicht en efficiëntie: onze Motobike is uitgerust met een lithium-ionbatterij, met een geschat gewicht van ongeveer 6 kg en een capaciteit van 1300 Wh. Wat het bereik betreft, wordt een garantie van 60 kilometer geboden met alleen het gaspedaal op een vlak oppervlak en bij een constante snelheid (tests uitgevoerd op een testbank en op een racebaan). Met de trapondersteuningsfunctie en een soepele rit kan de maximale afstand die je kunt afleggen aanzienlijk toenemen. In elk geval, als de batterij leeg is, heb je altijd de optie om naar huis te trappen!

    Double-Traction:Net als bij al onze modellen heeft ook Dahu een dubbelschakelsysteem waarmee de motor onafhankelijk is van de traditionele aandrijflijn. Aan de rechterkant bevindt zich een klassieke 11-speed transmissie voor traditioneel trappen, terwijl aan de linkerkant een transmissie is gewijd aan de motor. Een opvallend kenmerk is dat het draaipunt van de zwenkarm op dezelfde as als het tandwiel ligt, waardoor het mogelijk is om een ketting te monteren zonder het gebruik van een spanner. Bij onze modellen heeft het afzonderlijke beheer van de aandrijvingen altijd het gebruik van het gaspedaal mogelijk gemaakt en het rijden vooruit zonder te trappen, waardoor je elke rij situatie aankan, van de meest technische beklimmingen, door de smalste doorgangen tot de zwaarste obstakels.


    FEATURESElectric Motobike with double transmission, freewheel pedalling, engine management via pedal assist and throttle grip
    FRAMESEM frame in  6082 T6 aluminum alloy with parts molded through cold deformation technology and CNC machined parts
    SWINGARMSEM swingarm in 6082 T6 aluminum alloy with a progressive suspension system
    FRAME SIZEsize M, L and XL
    ENGINECentral brushless self-supporting engine made by SEM, integrated into the frame by carters milled from the solid, with a max. power peak of 4000 W
    INVERTERSEM inverter with electronics designed and built to optimize the synergy between engine and battery
    SUPPORT LEVELSN.9 PAS (pedal assist systems) through a push-button control:
    - PAS 0: engine off, muscular use only
    - PAS 1 to 9: progressive increase in power through pedal assist and throttle combined together
    BATTERYLithium-ion SEM battery - 52V - 25 Ah - 1300 Wh - integrated into the frame
    ELECTRIC RECHARGING (220V)4,5 hours - 58.8V 5A.
    SPEED60 Km / h 
    RANGE60 Km (depending on the rider’s weight, the type of track and the riding style)
    DISPLAYEngine and battery control function:
    - battery charge display
    - instantaneous speed
    - indication of PAS used
    - total distance
    - partial distance
    - reporting alarms and/or faults
    FORKFORMULA Nero C double crown
    SHOCKSFORMULA MOD
    SUSPENSIONS200 mm front and rear travel
    DISK BRAKESFORMULA CURA 4, hydraulic brakes with 203 mm front and rear discs
    PEDAL TRANSMISSIONSRAM GX 11 speed 11-42
    ELECTRIC TRANSMISSIONDedicated chain transmission
    FRONT TYREVittoria - mod. Agarro 29x2.6 or similar
    BACK TYREVittoria - mod. Agarro 27,5x2.6 or similar
    TELESCOPIC SEATPOSTTelescopic seatpost with an excursion of 80/100/125 mm
    OPTIONALSSEM tubular wheel stand
      

    This vehicle is not street legal. It has been specifically designed for off-road use and for riding in private areas.

    SEM reserves the right to modify the specifications described here above at any time without notice


  • Geef beoordeling

    Note: HTML-code wordt niet vertaald!
        Slecht           Goed